اگر برخود آگاهیم...

سوره قیامت

آیه 14و15

بَلِ الاِنسانُ عَلی نَفسِه بَصیرَۀٌ وَ لَو اَلقی مَعاذیرَه

انسان بر خویشتن آگاه است حتی اگر عذرو توجیه بیاورد

 

 

 

خدا که می گوید هرکس از  خود باخبر است

بی حجابی از کدام دسته است ؟

بی حجابی از کارهایی است که خدا را راضی و  خشنود می کند یا شیطان را؟

کدام را خشنود می کند؟

کدام را اطاعت می کنیم با بی حجابی؟

اهداف کدامیک را محقق می کنیم با بی حجابی؟

 

/ 24 نظر / 8 بازدید
نمایش نظرات قبلی
jangali

]کارتر در آغاز سال 1359 تحریم را عیدی دولت آمریکا به ملت ایران خواند که تا به امروز ادامه دارد و هر ساله تمدید و شدت می یابد. ناگفته نماند که مردم بیش از 75 کشور جهان که حددو 2/3 جمعیت جهان را تشکیل می دهند بگونه ای شامل یکی از قوانین تحریم آمریکا می شوند ولی قوی ترین و گسترده ترین این تحریم ها مربوط به جمهوری اسلامی ایران می شود .معمولا آنچه در اذهان عمومی بعنوان تحریم لانه کرده فقط شامل قوانین تحریم اقتصادی می شود ولی بهتر است بدانیم...

مهدی

سلام ایمان واقعی به خدا و آرامش باطن نصیبش شد. مرحبا به این پست ایمان،حجاب و آرامش دختران نجیب باعث خیر وبرکت دنیا هست.

...

یکی که متن های شما رو میخونه همین

مورچه

سلام برای یه کار فرهنگی نیاز به چند تا مطلب در مورد حجاب دارم. اجازه هست از اینجا بردارم؟ [نیشخند] برای بیرون از نت میخوام. [لبخند]

...

به نظر شما حجاب تو چادری بودن یا نبودن خلاصه میشود؟

ابواحمد توسلی

سلام شرمنده که دیر پاسخ میدهم کلام شما در رابطه با غفلت اختیاری و تحمیلی صحیح است. اما آیا همین غافلین اختیاری نسبت به نتیجه اعمال خود بصیرند؟فلان عمل قبیح و اثرات آن را می بینند؟ اگر انسان بصیر شود، معصوم می شود.لا اقل به نسبت مقدار بصیرت از معصومیت برخوردار می شود. غفلت اختیاری با بصیرت منافات دارد.نمی شود هم بصیر باشد و هم غافل.عرض بنده همین بود. آیه مورد بحث هم در مورد بصیرت بعد از ورود به عالم حقایق و ابلاء سرائر بوجود می آید نه قبل از آن.در قیامت چشم ها تیز می شود(فبصرک الیوم حدید) بصیرت موحب شناخت میشود. اما در مورد آیه محل ّ بحث: ظاهر آیه با توجّه به سیاق آن مربوط به قیامت است.بصیرت در ظرف قیامت بصیرت حقیقی است.بصیرت به حقایق اعمال و نیّات افراد که بعد از برپایی قیامت کبری حاصل می شود. اما روایاتی که در ذیل آیه آمده: روایت عیّاشی از زراره مربوط به شناخت انسان نسبت به توانایی های خود در دنیاست یعنی هرکس مقدار طاقت و توان خود را برای روزه میداند و تشخیص آن به عهده خود شخص است. روایت عیاشی از محمد بن مسلم و روایت کلینی از عمر بن یزید در مورد منافقین است که ظاهر سازی میکنند و خلاف آنچه در درون دارند برو

جوادآقا

سلام بعد از مدتها آمدمك و عرضي ندارم جز اينكه به اين آدرس سري بزنيد: http://www.rajanews.com/detail.asp?id=135774 التماس دعا

طنین عشق

دوست خوبم خوشحال می شم به وبلاگ من هم سر بزنید . اگر هم اجازه بدید لینکتون کنم .

sahebdelan313

سلام وبلاگتون خيلي جالب و قشنگه ... منم يه وبلاگ دارم كه گاهي دلنوشته هايي رو تقديم آقا ميكنم...خوشحال ميشم يه سر بزنيد و نظرتون رو درباره ي تبادل لينك بگيد.... التماس دعا